Startskottet för julen 2015

 
I år har Monica sagt att det blir dåligt med bloggande för hennes del. Hon menar på att bloggen mest är aktiv före jul, och att det då missar lite av sin mening när man inte bloggar i December.
 
Men, vad spelar väl det för roll, tänker jag?
 
Jag heter Linnea, och jag är Monicas dotter. Jag har fått den äran att blogga lite här på tonkansjulblogg. I min familj är det inte bara mamma som är jultokig, utan det är spritt i hela släkten. Jag är 22 år, jag jobbar som timvikarie på ett äldreboende och pluggar tredje terminen på sjuksköterskeprogrammet.
 
Så för att inleda startskottet för julbloggen tänkte jag visa er Blossas smak på sin årsglögg för i år, om ni mot all förmodan skulle ha undgått att se det ;-)
 
 
Julen 2015 kommer få en smak av Earl Grey och spår av bergamott och citron.
 
Såhär beskrivs smaken: Blossa 15 har en framträdande doft av citrus, te och glöggkryddor. Smaken är söt och frisk med glöggtoner som dröjer sig kvar i munnen för att avslutas med en klar citrus- och tesmak. Som alltid är Blossa tillverkad på en vinbas och i år har glöggen hela tre stycken viner i sitt grundrecept: muscatvin från Spanien, ett torrt franskt vitt vin med hög syra, samt mistelavin – ett sött vin som visat sig passa extra bra med det svarta teet.”
 
Jag tror faktiskt att den här glöggen kan bli god! Dock tror jag att det kommer vara godast att dricka denna varm! Tänk så jag längtar tills att få provsmaka den här och äta några pepparkakor till! Mums! :-)
 
/ Linnea


Välkommen! kul att följa dig/er :)

Svar: Tack så mycket! :-) Vi brukar följa din blogg med! Det är så mysigt att kika runt bland alla julbloggar och veta att det finns dem som är lika jultokiga vid den här tiden på året! :-D
Monica


2015-09-13 // 19:34:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: