Vegetarisk sill

 
Elisa skrev här tidigare om vegetarisk sill och jag blev riktigt sugen på att pröva detta! :)
 
Jag hittade tre recept, alla från Goodstore.se som jag tyckte lät goda. Så dessa är jag väldigt sugen på att testa! :)
 
 

Aubergine-sill i senapssås

1 dl senap senap (vanlig)
1 dl skånsk senap
1 1/2 dl rårörsocker
2 tsk vitvinsvinäger
1 dl olja
1 dl hackad dill
1 dl hackad purjolök
2 dl förvälld aubergine 

Blanda socker, senap och vinäger i en skål och droppa därefter i oljan, samtidigt som du rör om.
Blanda i dill, purjolök och auberginebitarna.
Smaka av med salt och peppar.

 

Vegetarisk skärgårdssill

1 burk naturell sojayoghurt
4 msk äggfri majonnäs
2 msk senap
1/2 dl hackad dill
1/2 burk svart Tångkaviar
1/2 burk röd Tångkaviar (den är färgad med paprika)
1 stor vitlöksklyfta
1/2 dl finhackad purjolök
Juice från 1/2 citron
3 dl förvälld aubergine
Blanda samtliga ingredienser och lägg till i den förvällda auberginen. Smaka av med salt och peppar

 

Klassisk inlagd aubergine-sill

1 dl ättika
2 dl socker
3 dl vatten
4 lagerblad
10 kryddpepparkorn
1/2 dl skivad morot
1/2 dl hackad purjolök
2 dl förvälld aubergine

Koka upp samtliga ingredienser och låt det därefter svalna, lägg i den förvällda auberginen och varva med morot och purjulök.

 

/ Linnea




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: