Törs man ta sig en tur till skogen?

Man vet aldrig när snön tänker dimpa ner. Förra året var det knappt snö till jul och året innan kom snön tidigt (om jag inte minns fel). Med andra ord så börjar det bli dags att bege sig ut i skogen för lite insamling av mossa och lingonris.
 
Problemet är att jag är lite rädd för björn och varg....... I min närhet har en flock på 8 vargar varit synliga.
 
Men så hittade jag en artikel i Hemmets Journals Jul & traditioner från förra året, den handlade om folktro och traditioner. Där stod att man kunde hålla björnen i schack genom att läsa fader vår baklänges. Får kanske träna på det.
 
I artikeln stod även att vargens kommande farlighet bestämdes under julnatten. Om vargen under julnatten fick se det minsta ljus i ett fönster under julnatten, kunde han ta makten över gården. Hmmmmm...... Det var ljus i våra fönster under julnatten...... Kanske bäst att hålla sig inne då?
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: