Ljus!

Min systerdotter Josefine vill att vi ska dekorera ljus till jul. :)
Det lät som en bra idé tycker jag, men jag kunde inte vänta riktigt tills vi har möjlighet att ses.... Förlåt Jossan!
 
 
Lätt som en plätt!
Man klipper ut ett motiv från en servett, tar lös det översta arket och lägger det på ljuset.
Sedan lägger man smörpapper utanpå och håller fast.
Slutligen ska smörpapperet värmas utanpå motivet, jag använde mig av strykjärnet.
Jag dekorerade även med stjärnor från Panduro, det gick faktiskt också bra även om de är lite tjocka.
Nu väntar jag bara på att julservetterna ska plockas fram i affärerna! :) 


Det gjorde vi förra året, superroligt!

Svar: Har du bilder på dem? Alltid roligt med lite tips.c :)
Monica


2014-10-07 // 16:29:36

Enkelt och snyggt, de gillar jag! :)

Svar: ja precis och det behöver inte bli så dyrt heller. :)
Monica


2014-10-07 // 18:02:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: