Inte helt rumsrent......

Igår var jag till City gross en sväng.
Och jag hittade en så fin ljuslykta! Den var som ett vitt avlångt hus nästan, med glasrutor.
Jag stod där länge och såg drömmande på den var var tyvärr lite för snål igår, den kostade 249:-.
Jag var nog helt inne i hur jag skulle bygga en liten tomteskog däri, så jag glömde att fota den......
 
Men lugn den kommer med största säkerhet att inhandlas snart! :-)
 
I övrigt känns det som att hela mitt huvud är fullt med snö och näsan rinner....
Vilket får mig att minnas en sak som kanske inte är helt rumsren i detta sammanhang, så känsliga läsare, sluta att läsa nu!
 
Jag jobbade för en del år sedan inom äldreomsorgen och där hade vi en dement dam från småland (vad nu detta har med saken att göra). Hon besvärades med ständigt takdropp och hennes ständiga kommentar om detta var på småländska:
- Näsa rinner som en brugummapick!
 

Varje morgon när man kom in till henne och hjälpte henne att sätta sig på sängkanten, så brukade hon klappa runt med handen på underlakanet och säga:
- Nä, ja hant haft nån kar inatt heller.....
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: