Saffransbröd

Igår tog jag mig för med att baka. Det hör inte till min favoritsysselsättning, men till jul kan jag anstränga mig lite...
Hittade recept i Hemmets veckotidning Nr 45.
Degen var kallrörd, så det tog en evinnerlig tid (i varje fall tyckte jag det som har dåligt baktålamod...).
Hur som helst, gott blev det!
Gjorde en sats deg som jag delade på två, den ena delen blev bullar med hemmagjord vaniljsås i och den andra delen blev en krans med mandelmassa samt tranbär och aprikoser som fått dra i apelsinjuice i.
Rekommenderas varmt!
Säg till om någon vill ha recepten!
 
 


Jag vill ha...

Svar: Va gulligt! Är det nåt kvar får du smaka när du kommer hem! ;-)
Monica


2014-11-02 // 10:27:01

Ser gott ut :)

Svar: Ja dom blev jättegoda! :)
Monica


2014-11-02 // 22:12:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: