Gammal.....

Tomtar sägs ju kunna bli flera hundra år!
Undrar egentligen hur de hänger med i alla moderniteter....
De kanske tycker vi är smått galna?!
 
Hur som helst får jag nog konstatera att jag också klivit över till dödshalvan som min sambo brukar säga.
Jag har alltid sagt att gammal börjar man bli när man har problem att öppna plastpåsar....
Får nog tyvärr erkänna att plastpåsar har jag haft vissa problem med ett tag nu.....
Häromdagen skulle jag börja med ett av mina efterlängtade julbroderier.
Men, armarna räckte inte riktigt till för att kunna se mönstret med någorlunda skärpa
och på det avståndet var det ju omöjligt att räkna hur många korsstygn det skulle vara av varje färg.... :S
Blev till att krypa till korset och låna sambons glasögon. :(
Sen har det tyvärr nu hänt mer än en gång att jag frågat mina elever om de kommer ihåg olika saker.
För att efter en stund tyst svära för mig själva över hur jag kan vara så himla dum att jag tror att de,
som faktiskt är födda på 90-talet ska kunna KOMMA IHÅG det....!
 
Men hur som helst så blir jag nog ALDRIG för gammal för att älska julen och allt som hör därtill! :)
Kanske har jag det i generna från mamma.
Vid den här tidpunkten på året tyckte hon absolut att det nog började bli dags för att sätta på sig tomteluvan och smyga lite runt barnbarnens hus.
Dessutom var det hög tid att ut i skogen för att plocka mossa, lav, rävrumpor och lingonris.
Det är precis vad jag ska göra idag!
 
Kanske blir det någon liten bild framåt kvällskvisten!


Älskade mormor <3 Tänk, hon brukade alltid sköta nedräkningen till jul och den brukade nog börja kring den här tiden!! Saknar henne något otroligt!!

Du är inte gammal Monika, kom ihåg att hur gammal du än blir så är Lars-Åke alltid äldre :p

Puss å kram

Svar: Tack! Det var skönt att höra! :)
Monica


2013-10-12 // 10:43:22

Det är nog därför som tomten bor avsides, han vill inte bo för modernt ;)
Nu har jag gjort inlägget om vad männen gör till jul.

Svar: Jag tror också att han håller sig undan från allt modernt!Ungefär som hon som var hushållerska i Madicken och som inte ville ha någon "helvetesmaskin" (dammsugare).
Va roligt att du gjort det! :)
Monica


2013-10-12 // 15:21:28

Du är absolut inte gammal kära du!

Saknar oxå mormor, men jag vet att hon finns med oss, särskilt kring julen!

Vi ska ut med mamma i morgon och plocka mossa och lingonris, lär ju passa på innan älgjakten drar igång!

Svar: Tack för det! :)Ja det är bäst att passa sig!
Men jag brukar plocka mycket lingonris, har börjat ge bort kransar till alla möjliga, farligt att skapa traditioner ibland......
Så jag lär nog va ute under jakten också, men jag har ett specialställe där det inte jagas. :)
Monica


2013-10-12 // 21:08:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: