Servett vikning!

Jag har varit på dop under hösten och mormor till barnet hade gjort så fina dopklänningar av vita servetter. :)
Idag började jag fundera om man inte skulle kunna göra röda tomteklänningar också.
Sagt och gjort jag testade!
Här ser ni resultatet:
 
 
Om ni skulle råka vilja göra sådana till julbordet, gör så här:
 
Tag en röd servett (Ikeas tog jag).
Veckla ut den så att den är dubbelvikt:
 
 
Vik den sedan på tre, så att kanterna kommer mot varandra:
 
 
Sedan är det bara att klippa ett jack i vardera sida, så att ärmar bildas, se översta bilden.
Vik sedan in en kant från ärmhålan och snett nedåt i vardera sidan och limma på baksidan.
Vik ner kanterna för kragen.
Gör en liten rosett och limma fast.
 
Jag gjorde även ett litet paket och skar upp en liten ficka att stoppa det i.
I paketet kan man om man vill lägga ett nummer som hör ihop med ett paket.
Eller varför inte ta ett snöre från paketet och fästa i en trisslott som man gömmer inuti tomteklänningen.
Har ni andra idéer så är det ju bara att testa, tala gärna om, om ni kommer på nåt! :)
 


Så fiffigt av dig att göra dom i en julig variant!

Svar: Tack! :)
Monica


2013-11-10 // 00:13:27

Tjusigt

Svar: Tackar! :)
Monica


2013-11-15 // 17:35:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: