Julbock!

I helgen var jag ut och plockade björnmossa.
Av denna gjorde jag några bockar, som sitter på en pinne.
Dessa kan man tex sätta ute i en kruka eller nåt.
Det roliga är att jag fått lite olika kommentarer....
Några sa att dom var fina. :)
En sa att de var annorlunda...
En frågade om det var någon gammal hednisk tradition att sätt bockhuvuden på en påle......
 
 
 
 


Jag tyckte dessa såg väldigt fina ut! :)

Svar: Tack, det var skönt att höra! :)
Monica


2013-11-19 // 19:17:19

Jag tyckte dom var fina.
Skulle också vilja hitta björnmossa, tycker det är så fint.

Svar: Tack! :)Björnmossan brukar växa där det är lite fuktigt, dock inte så fuktigt som vitmossan vill ha det. Jag plockade min mossa i ett dike efter en skogsväg.
Monica


2013-11-19 // 20:08:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: