Det fantastiska svenska julbordet

Imorgon är det första advent och det riktigt pirrar i kroppen då jag tänker på vad som väntar i December.
 
Någonting som är väldigt roligt och spännande med Julen är att följa andra personers förberedelser. För även om svenskarnas julfiranden i grunden liknar varandra väldigt mycket, så finns det stora olikheter. Några öppnar paketen på julaftonsmorgon, andra öppnar dem på kvällen. Det finns maträtter som en del har på julbordet, men som andra inte har.
Sen finns det även olika sätt att skapa, förbereda och kanske framför allt tillaga de mest klassiska komponenterna som gör Julen till den här fantastiska högtiden…
 
Klicka här om ni törs!
<Carnivourous Christmas Table>
 
//Gästbloggaren Veraque


Ja visst är det intressant att vi är så lika med ändå så olika! :)

Svar: Ja, precis :)
Monica


2013-11-30 // 08:55:38

Det är så mysigt att känna det där pirret inför hela december :)

Svar: Ja visst är det härligt! :)
Monica


2013-11-30 // 12:43:56

Ja testa light-musk :) självfallet skillnad mot den vanliga antar jag... Men jag gillar den :) aldrig testat med julmust med socker. Eller väldigt längesedan iaf :P vore roligt att höra vad nån som brukar dricka vanlig must tycker! // www.thischristmas.blogg.se

Svar: Jag brukar inte vara så förtjust i light läsk, men det är nog en vanesak.Försöker att inte dricka så mycket läsk överhuvudtaget, förutom under julen. :)
Monica


2013-11-30 // 18:21:48

Haha musK xD --> musttttt


2013-11-30 // 18:22:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: