Tips på sällskapsspel!

Beställde ett nytt spel inför julen.
Det heter Tick Tack Boom, det är enkelt och det händer saker.
Spelade det mot min sambo i helgen och vi hade puls båda två!
Ser framemot att spela det med flera deltagare!
Spelet går ut på att man slår en tärning för att få en kategori, innan man läser frågan så startar man en bomb.
Bomben exploderar någon gång emellan 10-60 sekunder och då gäller det att inte ha bomben!
Kategorierna är:
Kända personer: Man ska säga en känd person vars namn börjar på en viss bokstav som kortet anger.
Frågor och påståenden: Här ska man komma på svar på frågor som vad din godispåse innehåller.
Längre ord. Här ska man bygga på ordet som står på kortet, tex strandstol av ordet strand.
Nya ord: Här ska man bygga ord på minst fyra bokstäver av de bokstäver som står på kortet.
Tick Tack Boom: Här handlar det om att skapa ord som innehåller två förutbestämda bokstäver.
 
Spelet skapar action som omväxling till frågespel där man nästan somnar innan motståndarna har svarat....
 
Det får en fyra av min sambo och en femma av mig!
 
Här kan ni se bild på spelet: http://www.spelexperten.com/sallskapsspel/familjespel/tick-tack-boom.html


Det är ett toppenspel :)

Svar: Har du också spelat det? :)
Monica


2013-12-17 // 20:22:08

Verkar spännande! :D

Svar: Jo du vi får testa det! :)
Monica


2013-12-18 // 11:33:40

Så mysigt med sällskapsspel tycker jag :)

Svar: Ja, det är mysigt att spela tillsammans! :)
Monica


2013-12-20 // 10:50:32

Det verkar både roligt och spännande. Vi är lite brädspelsnördar i min familj, så det kanske skulle passa oss. Tack för tipset! :)

Sv: Tack så jättemycket för så fin kommentar om min blogg och bild! :D

Svar: Jag tycker helt klart ni ska pröva det!Ska bli spännande och höra vad de andra tycker, blir nog lite spel runt jul. :)
Monica


2013-12-22 // 05:01:31

Kul med sällskapsspel!
Din blogg har jag nog inte varit inne på innan!
Charlie var namnet! Kulturtant och journalist, bloggare och bygger på mitt julnörderi.

Har du/ni spelat När då då? Det är ett väldigt roligt sällskapsspel. Men kanske mer för de som gillar kunskapsspel.

Svar: Trevligt att du tittar in! Hoppas du tittar in fler gånger!Spelet var roligt, lite lagom stressande sådär.... :)
Monica


2014-10-12 // 22:03:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: