Aladdin, Paradis eller Aladdin?

Ett vanligt samtalsämne kring förberedelserna inför julen är vilken choklad som är godast. Den klassiska röda Aladdin asken kom redan 1939, då Marabou ville skapa en ”folkligare” ask med praliner. 1957 lanserades den gul-blåa asken Paradis, som ett alternativ för dem som föredrog mjölkchoklad framför mörk choklad. Då någon gång började oenigheten om vilken chokladlåda som är bäst. Detta har blivit ett ständigt samtalsämne även i vår familj. Oftast blir det att vi köper en av varje. Tyvärr blir resultatet att man äter lite mer choklad än vad man tänkt från början, och det blev inte lättare då ytterligare ett alternativ seglade in på marknaden för ett par år sedan. Den innehåller mer mörk choklad än vad som finns i den vanliga röda förpackningen.

<Marabou Choklad>

Personligen föredrar jag Paradisasken.
Vad tycker ni?
 
//Gästbloggaren Veraque


Jag föredrar Paradis asken :)

Svar: Helt klart den bästa! :)
Monica


2013-12-01 // 12:48:18

Mm paradisasken :)

Svar: Jag instämmer! :)
Monica


2013-12-01 // 16:18:30

Paradis!

Svar: Absolut! :)
Monica


2013-12-01 // 17:04:23

För en nötallergiker vore det toppen om de kunde tillverka fler nätfria praliner :)

Svar: Håller med!På planet hem hade jag köpt M&M, men det kunde jag glömma att öppna den där för det var nötallergiker ombord. ;)
Monica


2013-12-01 // 17:16:12

Paradis! :)

Svar: Jag instämmer! :)
Monica


2013-12-01 // 19:44:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: