En till liten jullista

 
Så, nu tänkte även jag göra den här listan som jag sett på några julbloggar. :-) Jag vet inte vem som skapat listan men jag hittade den i alla fall hos MinGlittrigaJul. :-)
 
Knäck - Kola 

Apelsin - Satsumas

Köpta köttbullar - hemlagade köttbullar (Vegetariska bullar)

Pepparkakor - Saffransbullar

Köpta juldekorationer - DIY juldekorationer

Vit julinredning - Röd julinredning

Konstgjord gran - Äkta gran

Adventsstjärna - Adventsljusstake

Tomtar - Änglar

Hemmagjorda julklappar - Köpta julklappar

Tända ljus - ljusslinga

Egenhändigt inlagd sill - köpt inlagd sill

Köpt risgrynsgröt - hemmalagad risgrynsgröt

Ischoklad - Rischoklad

Modern Jul - Gammaldags Jul

Prinskorv - Julkorv (Vegetariska coctailkorvar)

Amerikansk julmusik - Svensk julmusik

Stilla Natt - Gläns över sjö och strand 

Kan du vissla, Johanna? - Karl Bertil Jonssons Julafton

Brunkål - Rödkål

Gravad lax - Rökt lax

Amelia Jul - Allers julmagasin

Julfirande hemma - Julfirande borta

Köpt glögg - Egengjord glögg 

Alkoholfri glögg - Vinglögg

Kanel - Saffran 

Mjuk pepparkaka - Pepparkakor

Tidning med julpyssel - Tidning med julmat

Ett päron till farsa firar jul - Tomten är far till alla barnen

Ernst Jul - Leilas Jul
 
(Foto från Pinterest)
 
/ Linnea



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: