En liten jullista

 
 
Jag hittade en rolig jullista som Santababy gjort :-) Jag älskar att både svara på sådana här listor och läsa era andras svar på dem! :-)
 
En perfekt julig dag
äter jag: risgrynsgröt till frukost och en massa pepparkakor och lussekatter till fikat!
dricker jag: JULMUST, jag älskar julmust! :-)
lyssnar jag på: Julmusik såklart! :-) Några av mina favoritlåtar är "Mer jul" med Tomas Adolphson och Anders Falk, "Last Christmas" med Wham!, "Do They Know It’s Christmas" med Band Aid och "Christmas Time" med Bryan Adams. 
tittar jag på: Någon mysig julfilm (tex. Love Actually, The Holliday eller Ett päron till farsa firar jul) eller någon mysig julkalender (tex. Trolltider eller Tjuvarnas jul).
känner jag doften av: Nybakade julkakor!
är jag med: Min familj, mina fina vänner eller min pojkvän. :-)
bakar/lagar jag: Knäck med turkisk peppar, pepparkakor eller lussekatter!
 
 

Dagen innan julafton ser ut så här:
Dagen före jul innebär löning. Så då har det blivit lite av en tradition att jag hjälper pappa att köpa hans julklappar till familjen. Så vi går upp tidigt och åker för att hänga på dörrarna till affärerna här där vi bor. Efter en halvdags shopping åker vi hem till mamma och pappa. Där slår vi in de sista julklapparna, äter god mat och spelar sedan bingolotto.Då brukar vi även duka fram ost och kex, tända ljus och mysa med hela familjen! :-)

 
På julaftonskväll brukar jag:
För min del kommer julaftonskvällen i år se lite annorlunda ut. De senaste jularna har jag firat jul med min föredetta pojkvän. Förutom förra julen då jag firade utan ett manligt bihang ;-). Men i år har jag en ny pojkvän och vi planerar att fira jul med min familj i år. Så då kommer vi antagligen vara hemma hos mina föräldrar, vi brukar ha några julklappar kvar på kvällen som vi öppnar, sedan äter vi lite rester från julmaten på dagen, dricker glögg och kikar på någon julig film på tv. :-)
 
 

På juldagen känner jag:
Det är väldigt blandade känslor. Jag, mamma och min kusin har några gånger åkt till kyrkan för julotta på juldagen, det är väldigt mysigt tycker jag. Det gör så att man håller kvar i julkänslan lite längre. Sedan infinner sig ett lugn och juldagen brukar bestå av att kika på film, eller serier som vi fått i julklapp. Jag tycker att det är mysigt att ha julgranen kvar till nyår då jag tycker känslan av jul ändå håller i sig ett litet tag efter julafton. Men sedan efter nyår städar jag gärna bort allt för att sedan börja längta till våren. Denna ständiga längtan ;-)

 
 
 
/ Linnea
 





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: