Kola

Nu känns det som att man är igång på allvar! :)
Till och med min son har gästbloggat på min blogg, försökte få han att skaffa egen men det kanske kommer nästa år. Hur som helst är det roligt! :)
På jobbet har vi bundit kransar och vikt pappersstjärnor!
Stjärnorna höll dock på att driva mig till vansinne först......
Men nu klarar till och med jag att vika stjärnor framför tv:n! :)
Snart bär det av till Amsterdam för att känna av julstämningen där! :)
 
Häromdagen kokade jag kola efter min mammas recept, god blev den!
Jag kokade den dock till 130 grader vilket kanske var lite mycket....
Det blev nämligen lite svårt att skära raka kanter.....
Därav ingen bild men här kommer receptet:
 
6 dl Strösocker
1½ dl Farinsocker
1½ dl Ljus sirap
1 msk Vanillinsocker
1½ dl Cacao
2 msk Smör
5 dl Grädde
 
Farligt gott! :)


Åå mormors kola måste jag också göra!!! Tack för receptet :) Har du kanske något mer bra recept som är mormors? Puss å kram

Svar: Jag fick det av Ann, du kan ju höra med henne. :)
Monica


2013-11-24 // 17:29:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: