Julserviser

 
Det finns verkligen många olika, fina serviser med julmotiv! Vi har de senaste åren firat jul hos min farmor och farfar och då de inte har något stort bord har vi barnbarn suttit vid ett bord och de "vuxna" vid ett annat. Vi har heller aldrig haft någon speciell juldukning där. Men de jular vi firat hos mina föräldrar har mamma alltid dukat med finporslinet och gjort några fina bordsdekorationer. Det blir lite finare o mysigare på något vis tycker jag. Även om det givetvis är sällskapet runt bordet som är det viktigaste! :-)
 
Här är några julserviser som jag tycker är riktigt fina! :-)
 

 
 
Dessa fyra kommer från Fyrklövern och är då som ni kanske förstår ganska dyra. Men de är verkligen otroligt fina alla fyra! Min personliga favorit är Disneys jul, vilket även är överst på min önskelista i år. Jag tänkte börja samla på den här servisen då jag suttit och suktat efter den enda sedan jag var liten. :-)
 
Har ni någon särskilld jul-servis och brukar ni duka på något speciellt sätt vid julmiddagarna? :-)
 
/ Linnea
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: