Tomten jag vill ha en riktig jul!

Har bytt ut min hög med trädgårdstidningar jag under sommarhalvåret har bredvid sängen mot högen med mina älskade jultidningar!
Är så mysigt att på lördag- och söndagmornarna ligga och bläddra i dom! :)
Men jag blir lite fundersam.......
Det är då och då hemma hos reportage från olika familjer.
Man får se välstädade hem, ofta dekorerade i vitt (vilket jag gillar, men till jul vill jag ha rött).
Men, så ser man små barn som sitter där.
Jag kan inte låta bli att undra, men var är barnens pynt?
Ibland kan man även få se ett barnrum, med en gran som mamma (?förlåt mina fördomar...) dekorerat med några dekorationer av samma sort.......
 
När mina barn var små så kom dom ofta hem från skolan och dagis med en massa fina pynt de gjort. :)
De gjorde även en hel del hemma.
Dessa pynt skulle väl självklart synas!
Jag tycker att julen är barnens högtid!
Vad tycker ni???
Kunde inte låta bli att lägga upp låten tomten jag vill ha en riktig jul.
 


Jag håller inte riktigt med. Julnazist som jag är vill jag ha allt perfekt enligt mig själv haha! Men jag hade nog låtit barnen ha en egen gran som de fick klä som de ville :)

Svar: Ja man får kanske försöka "samla " det lite :)
Monica


2014-10-16 // 18:44:28

Jag håller med dig, jag vill inte ha det sådär stilrent som man ofta ser i tidningarna. Jag vill ha det livfullt och gärna hemmagjort pyssel framme. Det ska kännas som en levande högtid :)

Svar: Ja det tycker jag med. :)
Monica


2014-10-17 // 11:20:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: