God jul önskar Lisa Miskovsky & Kalle Moraeus

Många av er har säkerligen redan börjat lyssna på julmusik och därför tänkte jag ge er ett tips på en ny julskiva som har släppts ganska nyligen. Albumet heter som titeln: "God jul önskar Lisa Miskovsky & Kalle Moraeus".

Albumet är komponerat genom två av Sveriges största personligheter inom musikbranschen. Dessa två har här knotat ihop ett vackert komponerat verk tillsammans med en lagom blandning av duetter och mer eller mindre enskilt framförda verk.
Det är väldigt fina texter, väl ihopkomponerade med musiken. Musiken för tankarna till stilla vackra vinterlandskap, julkomponenter och ljus som tillsammans skapar ett makalöst lugn och en fridfullhet som känns helt unik. Man känner sig varm och trygg inombords och dessa låtar kan och kommer att spelas om och om igen fram till och under jul.

 
Samtidigt är det fantastiskt roligt med nya jullåtar, vilket behövs inom musikvärlden – inte för att det saknas bra tidigare verk, utan för att julmusikindustrin är alldeles för liten.
 

//Veraque



Tack för hjälpen med inlägg när mamma är stressad! :) Jättebra!


2014-11-21 // 10:08:20

Vilken spännande kombo! Jag kan dock tänka mig att den är vinnande, då båda är väldigt "nordiska" i deras sound. Detta ska jag ta en närmre titt på :)

Svar: Ja det kan bli spännande! :)
Monica


2014-11-22 // 10:16:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: