Vad gör männen till jul?

Fick flera kommentarer om att sambon och mannen får och även önskar sig adventskalendrar!
Vad härligt! :)
 
Min sambo fick en kalender av vår dotter en gång och det uppskattade han.
I övrigt är kanske intresset för julen hos honom långt ifrån lika stort som mitt, kan tänka mig att han till vissa säger att jag är lite galen........
 
Men, han säger att saker är fina och han följer ibland med mig och shoppar!
Det är jag glad för! :)
 
Det jag började fundera lite runt är, finns det män som är julgalna?
Finns det män som har julbloggar?
Finns det män som julpysslar?
Finns det män som har någon särskild syssla till jul? (Som att sköta grillen på sommaren.)
Köper de tidningen på julafton?
 
Min sambo läser i varje fall min blogg, vilket jag är stolt över. (Undrar vad han säger nu....)
Han pysslar definitivt inte! (Tack och lov...)
Kan inte påstå att han har någon särskild syssla till jul, utom att köpa snaps förstås. (Han håller ibland i granen då jag skruvar fast den.)
Han har aldrig köpt tidning på julafton. (Däremot har han varit skräposkar när jag var Mulle ledare.)
Sist men inte minst så är han tålmodig och protesterar aldrig till mina idéer!
Så ja han är bra! :)


Jag ska besvara vad min man gör till jul, men det kommer att ske i ett blogginlägg hos mig :)

Å klart han ska läsa din blogg, den är ju så bra :)
Kramis

Svar: Spännande att få höra vad han gör!Kram!
Monica


2013-10-09 // 18:06:52

Haha, jag skrattade rakt ut åt denna mening: "Kan inte påstå att han har någon särskild syssla till jul, utom att köpa snaps förstås. (Han håller ibland i granen då jag skruvar fast den.)" :D

Kan föreställa mig att min pojkvän säger till folk att jag är tokig också, men han dricker nöjt sin julmust i oktober han med... ;) Och han berättar alltid om han fått syn på några julnyheter!

Svar: Hihi! Det låter ungefär som min! :)Ska vi konstatera att de ändå är ganska förstående? ;)
Monica


2013-10-10 // 06:03:26

Jag brukar ge en godiskalender till min man, de första åren knöt jag twistgodisar på ett fins band och hängde upp men de senaste åren har han fått godisar i en liten spanns som jag har dekorerat. De senaste åren har han infört en tradition, han bakar numera en gång om året och det är kvällen före julafton, då friterar han struvor och klenäter. Jag tror att jag ocskå ska göra ett inlägg om detta :)

Svar: Vad roligt! :)Jag tycker helt klart att du ska skriva om det, kanske kommer det en liten bild också?!
Jag ska hålla utkik! :)
Monica


2013-10-10 // 18:31:16

Min uppgift i år blir att massera in sololjan i frugans kropp och att hålla paraplydrinken kall i den härliga värmen...

Svar: Vilken tur hon har! :)L-Å säger att han inte vet vem det är mest synd om......
Själv skulle jag nog inte byta en vit jul mot en varm jul! ;)
Monica


2013-10-11 // 19:46:17

Uppenbarligen :)

Svar: Hihi! :)
Monica


2013-10-11 // 22:21:26

Det här var ju skoj=) Gör som Marie och hänkar på genom att skriva ett inlägg och länkar till dig=)

Svar: Va roligt! Jag måste lära mig hur man gör när man länkar! :)Går in och läser ditt inlägg sen! :)
Monica


2013-10-12 // 22:31:29

Pappa brukar varje år vara duktig på att sätta upp julstjärnan i granen:) det är tradition :) iår kanske han sätter upp den i en palm?;) Fast o andra sidan finns det kanske plastgranar även i det varma utlandet också ;)

Svar: Han är bra duktig, jag tror att han gillar julen trots allt! :)Jag tycker att de får leta på en gran att sätta stjärnan i!
Monica


2013-10-14 // 23:02:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: