Lingonris! :)

Plockade lingonris igår (bland annat) så imorse kunde jag inte hålla mig längre.
Lingonriset håller sig ganska fint inomhus om man inte rör det för mycket.
 
 
Stomme av grövre "ståltråd", tror det kallas najtråd, finns att köpa på järnaffärer.
Jag har även snurrat den runt ett julgransljus, lite á la Ernst (om jag inte minns fel).
Sedan är det bara att snurra spoltråd runt riset, spoltråd finns på blomsteraffärer, jag brukar köpa på Blomsterriket.
Ska den hänga mot något är det inte så noga med baksidan.
 
 
Gjorde även mindre små kransar på samma sätt.
Det röda bandet har jag för mig att jag köpte på Hemtex förra året.
 
 
På hjärtat lindade jag riset från två olika håll, men inte på kransarna.
 


Men vad fint!!
Börjar bli dax att ge sig ut i skogen innan snön kommer..

Svar: Tack! :)Ja det är bäst att passa på!
Rätt som det är så är snön här och då blir det kallt om fingrarna.
Monica


2013-10-13 // 11:46:32

Åh, vad fina! Jag skulle vilja göra sådana, men tror inte jag kan...

Svar: Tack! :)Det tror jag nog att du kan, det är inte ett dugg svårt! Testa! :)
Det tråkiga är bara att plocka riset......
Monica


2013-10-13 // 18:58:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: