Julens smaker....

Igår fick jag den stora äran att bli bjuden på pepparkaksglass (från Sia) av Jossan, jag rekommenderar varmt denna glass! (Hoppas den inte smälter...)
 
Samma dag kom Kristin förbi och bjöd på Loka pepparkaka (tror att den kanske hette vintersmak), den var också god. Även om jag generellt föredrar Loka naturell.
 
På kvällen kom min syster och hennes son förbi. :)
Niklas bjöd på denna:
 
 
 Den kan jag varmt rekommendera! :)
 
Den var inte så söt som många alkoholfria glögger kan vara (ni vet tungan klibbar nästan fast i gommen...)
Smaken var blåbär och vanilj, men den framkom inte så tydligt dock.
Men som sagt den var god!
 
Glöggen kommer från Muddus, ett företag som vad jag förstod har sitt ursprung i Norrland men nu även finns utanför Hedemora/Avesta på en plats som heter Kolarbo gård. De har även chokladprovning med mera.
Dessutom säljer de en hel del till Liseberg.


Jag ska prova våran också! Va bra att du fick lite sällskap igår i alla fall :D Kramis

Svar: Gör det, den var god!Ja det blev lite tomt när ni åkt!
Kram!
Monica


2013-10-19 // 10:54:07

Pepparkaksglassen är underbar! Glöggen såg god ut den med :)

Svar: Ja jag kan rekommendera den, dom har flera smaker också! :)
Monica


2013-10-19 // 12:34:28

Jag ska provsmaka Muddus Vildmarksglögg (lingon, blåbar och tranbär) ikväll, faktiskt! Fick den i julklapp av lillsyrran som flyttat till norrland, men pga sjukdom i mellandagarna har den fått stå orörd. Men nu är det dags för årets första glögg, tycker jag!

Svar: Det tycker jag med! :)Spännande att få höra vad du tyckte om den!
Hoppas att du slipper vara sjuk detta år!<3
Monica


2013-10-19 // 17:53:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: