Hösten är en perfekt tid för en samlare som jag.......

Det gäller att förbereda sig!
Det är nu man har chansen att samla på sig material för mysiga, mörka pysselkvällar!
Jag har redan varit ute och samlat en del mossa, men mer samlande får det bli till helgen!
Förra året kom snön i mitten av oktober om jag inte minns fel.
Jag ska plocka mer mossa, lav, lingonris (i massor), kanske några fler kottar och lite annat smått och gott!
Kollade igenom min lilla pysselgarderob lite snabbt och förrådet av kottar börjar sina lite.
Dock hittade jag ett par halvfärdiga tomtar.....
Dessa två måste bli klara i år!
 
Dessa hittade jag också!
 
 
Jag är tyvärr inte den bästa fotografen.....
Vallmokapslar (till vänster) är det nog läge att försöka få tag på nu.
Alkottar som tomten till höger är gjord av borde också gå att hitta nu.
Av vallmokapslarna kan man måla små hus och alkottarna kan man som sagt göra små tomtar av.
Tomten sitter i ett valnötsskal som är guldfärgat på andra sidan.
Bara att släppa loss fantasin!
 
Förresten måste ni bara titta in på min systerdotters blogg: www.jostesjul.blogg.se
Så fin! :)


Så kreativt och fint!!

Svar: Haha, kan väl bli möjligtvis... :P
Monica


2013-10-01 // 20:14:17

Så fiina! :D

Svar: Tack gumman! :)
Monica


2013-10-02 // 09:50:36

Så fine di är di där tomtera!

Svar: Tack! Vad roligt att du tittar in! :)
Monica


2013-10-02 // 14:51:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: