Är du mossig?

Min uppfattning är att det finns aldeles för många som är lite mossiga.......
Jag blir lika irriterad varje år när affärerna säljer så kallad vit mossa........
Så innan jag drar igång min lilla mosskola, tänkte jag göra stora mosstestet!
På er!

                                                                                                                
                                  
 
Så nu vill jag ha svar på vad ovanstående bilder föreställer! :)
Fega inte ur nu!
Och låter inte luras av övriga svar....
Börja från vänster och räkna sedan upp svaren i turordning.
 
 


Vi svarar så här:
1. Renlav, 2.Björnmossa, 3.Granvitmossa, 4.Palmmossa, 5.Gällav och 6.Husmossa.
Är det rätt? :)

Svar: Vi får nog ha lite repetition av Mulle och Strövare, men du är inte ute och cyklar i varje fall. :)
Monica


2013-10-02 // 17:50:24

Svar - uppifrån till vänster

1. (Kommer inte ihåg)
2. rävrumpor ?
3. Vitmossa
4. takmossa? Husmossa?
5. Renlav
6. Björnmossa

Svar: Det börjar ta sig! :)
Monica


2013-10-02 // 18:18:22

Vit lav.Rävrumpor. Grön mossa. Husmossa lav mossa. tak mossa.

Svar: Hmm....... Rävrumpor var gulligt att du svarade! :)
Monica


2013-10-02 // 18:18:41

1.renlav 2.finmossa 3.spindelmossa 4.Fingermossa 5.Grönmossa :) Alla rätt, eller hur? :p


2013-10-02 // 18:56:35

Oj, fel av mig! 6.grönmossa och 5.sötlav :) Nu blev det rätt ;)

Svar: Hmmmmm........Du får ett rätt för renlav för det är renlav på bilden, men jag tänkte mest på den i mitten som kallas vitmossa i affärerna (vilket gör mig så arg). Du verkar dock ha hyfsad koll på lav och mossa i varje fall! :)
Monica


2013-10-02 // 18:58:01

Får väl göra ett försök
Först är det väl fönsterlav (ingen mossa!)
Blid två var lite svår att se men gissar på kvastmossa, rävrumpor som vi plockade med mormor hae jag för mig var revlummer...
Tre är vitmossa, fyra husmossa, fem islandslav och sex ser ut som väggmossa

Svar: Du är duktig du! :) Faktum är att nr 2 är revlummer, men bilden är lite liten.
Monica


2013-10-05 // 21:13:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: