Vad ska jag lägga i julkorgen?

Julkorgar kan se ut på väldigt många vis. Färdiga korgar som vi kan köpa färdiga, innehåller ofta mycket frukt eller godis. Det har lett till att jag brukar välja att göra min egen julkorg. Personligen anser jag att en julkorg ska baseras på vad mottagaren föredrar, så att köpa en färdig korg har aldrig varit något alternativ. Det är dock spännande att få en julkorg och titta vad mina nära och kära tror att jag tycker om.
Jag tänkte göra en liten lista på förslag till olika saker som jag tycker hör till julkorgen.

Glögg – En klassiker som även finns i princip varenda julkorg som går att köpa.
Korv – En rejäl salamikorv är aldrig fel!
Ost – Ett par, tre ostar är ett måste i en traditionell julkorg. Minst en hårdost och en eller två mjukostar till julbordet eller uppesittarkvällen.
Kex – En självklarhet till osten.
Bakverk/bakelse – Hembakade lussebullar, pepparkakor eller lite kola. Någon jul-inspirerad bakelse är heller aldrig fel.
Dryck – En lite exklusiv julmust, helst på glasflaska, eller en god lite finare öl.
 

//Gästbloggaren Veraque


Vilken julstäming man får av att kika in på din blogg. Keep up the good work! :)

Svar: Tack så mycket! :)Det var roligt att höra!
Värmer mitt stressade julhjärta! <3
Monica


2013-12-16 // 13:03:47

Jag håller helt med dig, att man hellre ska göra en egen jul korg med gottigheter som mottagaren föredrar :) Sen är de kul att få göra en korg också!

Svar: Ja visst är det mycket roligare att ge bort saker man gjort själv och som man vet blir uppskattade! :)
Monica


2013-12-16 // 15:29:21

Härliga tips!

Svar: Ja han kan han! :)
Monica


2013-12-16 // 21:29:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: