Tryffel.....

Igår fick jag för mig att jag skulle göra tryffel, efter att ha sett ett recept i Allas.....
Resultatet blev gott, men tyvärr inte vackert.....
Sten i Barnen Hedenhös hade troligen kallat mina tryfflar för Canadagås bajs....
Därav ingen bild!
 
Här kommer receptet:
 
Apelsinkulor
 
150 g mörk choklad (gärna 72%)
4 msk grädde
3 msk koncentrerad apelsinjuice
finrivet skal av en apelsin
200 g vit choklad
 
Blanda mörk choklad och grädde i en kastrull på svag värme.
Rör om tills chokladen smält.
 
Ta kastrullen från värmen, häll i juice samt apelsinskal. Häll blandningen i en ren skål, låt svalna helt. Ställ i kylskåp i minst 30 min tills blandningen stelnat till en fast massa.
 
Smält den vita chokladen i vattenbad och låt svalna.
 
Använd en tesked och rulla den mörka chokladen till kulor som sedan rullas i den smälta vita chokladen. Ställ i kylskåp och låt stelna helt.
 
Källa: Allas Nr 50 2013


Låter jättegott!!

Svar: Ja det var gott! :)Du får komma och smaka!
Monica


2013-12-12 // 05:52:10

Spriten är glömd

Svar: Haha! Man måste tänka på att barn kan läsa.... ;)Faktum är att juicen kan bytas mot apelsinlikör.
Monica


2013-12-13 // 14:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: